Tuesday, August 27, 2024

Šta Biblija naučava o transrodnosti


“I stvori Bog čoveka po obličju svom, po obličju Božjem stvori ga; muško i žensko stvori ih.” (1.Mojsijeva 1:27; 5:2; Marko 10:6).

Ko bi rekao da će ovaj stih postati sporan?

Ako zaista imamo saosećanja za čovečanstvo, onda ćemo prihvatiti biblijsko učenje i moliti se za ljude zarobljene u štetnim gresima transrodnosti(1) i transvestizma.

Naš pol nije slučajan
:

Psalam 139:13-16: “Jer si Ti stvorio šta je u meni, sastavio si me u utrobi matere moje.... Zametak moj videše oči Tvoje, …”

Mi štetimo svojim dušama kada prkosimo Božijem izboru:

Izaija 45:9: “Teško onom ko se svađa s Tvorcem svojim; crep s drugim crepovima neka se svađa; ali hoće li kao reći lončaru svom: Šta radiš? Za tvoj posao nema ruku.” (Takođe Rimljanima 9:20

Imamo različite ličnosti, interesovanja, veštine i manire. Ne mora svaki muškarac biti grubo muževan, niti svaka žena čipkasto ženstvena. Ali Bog određuje pol, i On nas poznaje bolje nego mi sami sebe (Psalam 139:1).

Transrodnost obično uključuje homoseksualnost i uvek uključuje ponašanje kao da smo drugog pola. Sveto pismo upozorava da ljudi koji rade bilo koju od ovih stvari nikada nisu okrenuli svoja srca Bogu:

1.Korinćanima 6:9-10: “Ne varajte se: ni bludnici, ni idolopoklonici, ni preljubočinici, ni mekušci [malakos], ni pederasti [arsenokoitasis], ni lupeži, ni grabljivci, ni pijanice, ne opadači, ni razbojnici, neće naslediti carstva Božjeg!”

Malakos znači kada se muškarac namerno ponaša kao žena. Arsenokoitai znači seksualnu aktivnost osoba istoga pola.(1)

Revizionistički gej učitelji tvrde da malakos i arsenokoitasis moraju biti prevedeni zajedno kako bi pali pod osudu:
1. Homoseksualci koji igraju uloge muškog i ženskog pola; i/ili
2. Homoseksualci koji seksualno zlostavljaju druge. U ovom objašnjenju, oni tvrde da se malakos odnosi na zlostavljane dečake.

Nijedna od ovih izjava nisu opravdane:

1. Grčki ne kombinuje malakos i arsenokoitis, već odvojeno osuđuje homoseksualce i ženstvene muškarce.(2) Ako pretpostavimo da su jedini osuđeni homoseksualci oni koji imaju seks sa ženstvenim homoseksualcima, onda bismo isto tako logično mogli da pretpostavimo da pohlepni ljudi greše samo kada učestvuju sa lopovima. Grčki ne odražava ovo kombinovanje grehova.

2. Da su malakos žrtve, onda ih Bog ne bi nikada osudio!

Sveto pismo osuđuje transrodno ponašanje (pročitajte više, na engleskom), a takođe osuđuje i homoseksualnost. Nigde ne pravi izuzetke ni za jedno ni za drugo. Da je ovaj odlomak zapravo značio ono što revizionisti tvrde, naš premudri Bog bi ga formulisao tako da odražava to značenje, jer je naše seksualno ponašanje krajnje važno za Boga (1.Korinćanima 6:18).

Pored toga, revizionistički gej učitelji uglavnom odobravaju transrodnost, što dodatno slabi njihove argumente. Zašto bi Bog odobravao transrodnost, a osudio ljude rođene kao muškarci a koji se ponašaju kao žene?

--------------------

(1) Ova crtica ne govori o tzv. nejasnim polnim organima (atipičnim genitalijama), urođenom defektu kada se dete rađa sa genitalijama koje nisu jasno definisane. Ovaj tekst govori o ljudima koji su očigledno rođeni sa muškim ili ženskim genitalijama, ali tvrde da im je suđeno da budu suprotnog pola ili koji tvrde da nisu ni jedno ni drugo, niti muško niti žensko.

Kao hrišćani, mi znamo da je najmoćniji glas za bilo koju temu Sveto pismo. Ali postoje i neki snažni glasovi u sekularnom svetu koji i dalje smatraju transrodnost mentalnim poremećajem koji treba lečiti, a ne dati joj ovlašćenje. Verovatno će vremenom biti ućutkani, ali su vredni pažnje:

(Ovi tekstovi su na engleskom)

-----------


Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i dva puta nedeljno ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment