Tuesday, March 2, 2021

Otrov stava “imam pravo”


Ova prikolica je bila moj prvi porodični dom.

U poređenju sa ostatkom sveta, SAD je u finansijama “liga za sebe”. Mi “premalo štedimo, previše trošimo i prekomerno pozajmljujemo.”(1) Uprkos ponavljanju finansijskih kriza tokom istorije, većina Amerikanaca još uvek više troši nego što zaradi.(2)

Moji deda i baka:
  • živeli su u malenoj kući praveći zalihe kada su imali novca.
  • štedeli su sve dok nisu sebi priuštili veće kupovine.
  • odlazak na odmor su planirali tek pošto su platili račune.

U ovoj deceniji, mi trošimo više novca na odeću i obuću, nego što smo potrošili za naš prvi auto,(3) i to nije zbog inflacije.

Naši stavovi prema potrošnji su međugeneracijski i oni potiču iz dva glavna problema:

1. Nedostatak zadovoljstva
2. Osećaj da nam nešto pripada

Ja sebe osuđujem zbog ovoga, ali i molim Boga da mi pomogne da ovo prepoznam kao greh i da se sećam Jevrejima 13:5:

“Neka u vašem životu ne bude ljubavi prema novcu, nego budite zadovoljni onim što imate.”

--------------------

(1) NPR, Zašto Amerikanci troše previše novca
(2) “2012. godine je anketa Federalnih rezervi o potrošačkim finansijama izračunala je da samo 52% američkih domaćinstava zaradi više novca nego što potroši.”
(3) Ja sam svoj polovni Ševrolet 55 kupila 1968. godine za 150 dolara : )


-----------


Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica dnevne pobožnosti, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i uvek ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment