Znate li da se reč “bezuslovna” ne nalazi u Bibliji, zato je to doprinelo višestrukim nesporazumima o Božijoj ljubavi?
Fraza o “bezuslovnoj ljubavi” je postala popularna tek posle ‘60-tih, i mnogi je vezuju za učenje ateističkoig psihologa Eriha Froma.
Nijedna reč na grčkom ili jevrejskom jeziku koja opisuje Božiju ljubav nije ekvivalentna reči "bezuslovna", i nijedan legitiman prevod ne koristi tu reč.
Sveto pismo Božiju ljubav opisuje kao večna, strpljiva, trpeljiva, požrtvovana, čista, pravedna, savršena, itd., i nijedna nije ekvivalentna bezuslovnoj.
Zašto je termin “bezuslovna” prevarljiv?
Bog nas je voleo još dok smo bili grešnici (Rimljanima 5:8). Njegova ljubav je nezaslužena i ne možemo je zaraditi (Efežanima 2:8).
Međutim, spasenje dobijaju samo oni koji veruju u Hrista. To je uslov o kojem se ne može pregovarati.
Jovan 3:36: Ko veruje Sina, ima život večni; a ko ne veruje Sina, neće videti život, nego gnev Božji ostaje na njemu.
Istinski bezuslovna ljubav tretirala bi bogomrzitelja i bogoljubca, žrtvu i zločinca, pobožnog i zlog, ateistu i hrišćanina potpuno isto.
Zato je verovanje u bezuslovnu ljubav povećala popularnost jeresi tzv. univerzalnog spasenja, koje veruje da će svi ljudi biti spašeni, čak i oni koji mrze Isusa.
Hrišćani su spašeni od večne smrti, koju smo svi mi zaslužili, jer je Hrist ispunio pravdu i platio za naše grehe. Da je Božija ljubav bezuslovna, onda Hrist ne bi morao da umre.
2. Jer ona vara vernike u vezi posvećenja.
Bog će uvek voleti one koji iskreno slede Isusa, ali preko reči “bezuslovna” stiče se utisak da Bog podjednako nagrađuje sve vernike, nikada nije nezadovoljan sa njima i sve vernike vidi podjednako.
To je proizvelo puno lenjih hrišćana koji nisu uzeli za ozbiljno svoju veru.
Pogledajte Da li želiš da se tek-tek provučeš? i Zašto se hrišćani i dalje suočavaju sa konačnim sudom
3. Jer ona ohrabruje dobro poznatu prevaru da su za Boga svi gresi isti.
Po definiciji, bezuslovna ljubav nema uslova. Ona ne pita, nije uslovljena i nema ograničenja. Bezuslovna ljubav bi na sve grehe gledala podjednako bez osude. Pravda ima svoje uslove, ili bi u protivnom prestala biti pravda.
Gresi su “podjednaki” samo u ovome: bez Isusa nas svi gresi šalju u pakao i svaki greh može biti oprošten (sem neoprostivog greha). Ali Pismo jasno govori da nisu svi gresi podjednaki u Božijim očima (na primer detinjasta neodgovornost ili silovanje).
Kao zaključak:
✔ Najveće Božije delo ljubavi se zasniva na uslovu da je Hrist umro za naše grehe.
✔ Najveća ponuda Božije ljubavi i Njegovog spasenja se zasnivaju na uslovu da se pokajemo i okrenemo Njemu. Ako taj uslov ne ispunimo, večnost ćemo provesti u paklu.
✔ Božija savršena ljubav u sebi obuhvata pravdu, koja se zasniva na uslovu ispravnog i neispravnog. Zapovesti su zapravo uslovi: činiš li ispravnu stvar, ugodićeš Bogu; činiš li neispravnu stvar, izazvaćeš kod Njega nezadovoljstvo. Posledice i kazne su rezultati kršenja uslova.
✔ Božija savršena ljubav rezultira nagradama koje su strogo zasnovane na uslovima.
✔ Nelogično je reći da je Božija ljubav bezuslovna, već trebamo da priznamo da je svaki Njegov gest ljubavi uslovljen.
Božija ljubav prema vernicima je nepogrešiva, večna, savršena i nezaslužena. Ali reći da je bezuslovna unosi zabunu. To dovodi do toga da mnogi ljudi veruju da Bog podjednako gleda na sve grehe i sve nivoe odanosti. Stiče se utisak da Bog nema nikakva očekivanja, nikakve nagrade i kazne za vernike.
Zašto toliko hrišćana insistira na upotrebi reči koja se ne nalazi u Svetom pismu i izaziva ove ozbiljne nesporazume, reč koja ne opisuje tačno Božiju ljubav?
--------------
Ispod su nabrojani neki izvori vredni poštovanja i učitelji Biblije koji, bolje od mene, objašnjavaju grešku termina “bezuslovan”:
Thomas Nelson - Biblijski rečnik:
“AGAPE [ah GAH pay] - grčka reč za ljubav koja se često koristi u Novom zavetu (Jovan 13:35; 1.Korinćanima 13; 1.Jovanova 4:7-18). Suprotno od popularnog shvatanja, značenje agape ljubavi nije ta da je bezuslovna, nego da je pre svega ljubav zasnovana na voljnosti a ne na emocijama. Novi zavet nikada ne kaže da Bog nevernike voli emocionalnom ljubavlju ili s ljubavlju koja očekuje nešto zauzvrat. Nego voli sa Svojom voljom (Jovan 3:16; Rimljanima 5:8). Razlog za to je što Bog ne nalazi ništa ugodno na grešniku nad kojim se nalazi Njegov gnev. Tako da, On voli sa Svojom voljom; Njegova priroda je da voli.”
Youngblood, R.F. Bruce, F.F. Harrison, R.K. i Thomas Nelson izdavači. (1995). Nelsonov novi ilustrovani Biblijski rečnik. Revidirano izdanje: Nelsonovog ilustrovanog Biblijskog rečnika; Obuhvata indeks. Nashville: T. Nelson.
Ovo su članci na engleskom jeziku:
Gospel koalicija - Da li Bog voli svakoga isto?
Bob Russell - O mitu o bezuslovnoj ljubavi
R.C. Sproul - O bezuslovnoj ljubavi
Gospel koalicija - Zašto je Božija ljubav bolja od bezuslovne ljubavi
Takođe možete pročitati stav John Piper-a o bezuslovnoj ljubavi. On bira da upotrebi tu reč, ali je definiše, napominjući da je većina ljudi pogrešno koristi. Da li je Božija ljubav bezuslovna? On govori o bezuslovnoj ljubavi koja nas spasava i uslovnoj ljubavi koja nas transformiše: Nadam se nečemu boljem od bezuslovne ljubavi. Više volim podučavanje u kojem se ta reč potpuno izbegava, ali u ovim člancima ima korisnog sadržaja.
-----------
Original: God's Love Is Better Than Unconditional
Prevela: Natalija Gašparić
Ako ti se dopala ova crtica, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i dva puta nedeljno ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail
No comments:
Post a Comment