Sunday, March 17, 2024

Detoksikacija iz Filipljana 4:8


Kombinujući nekoliko dobrih prevoda, Filipljanima 4:8 nam govori da razmišljamo, zadržavamo se i dubinski razmišljamo o onim stvarima koje su:

Istinite, plemenite, časne, poštovane jer su drevne, iskrene, dostojne poštovanja, ispravne, pravedne, poštene, pravdoljubive, čiste, divne, vredne divljenja, pohvalne, na dobrom glasu, pohvaljene, odlične, čestite, moralno odlične, dragocene, prihvatljive, hvale vredne.

Ovo nije “pozitivno razmišljanje”. Ne znači da mislima možemo kreairati stvari u stvarnosti.

To znači, da fokus naših misli kreira naše stavove–bilo dobre ili loše.

Na primer, pre neki dan sam opsesivno razmišljala o tužnoj međuljudskoj vezi u svom životu i počela sam da se ponašam razdražljivo prema svom mužu. Problem nije bio moj muž, niti tužna veza o kojoj sam razmišljala. Problem je bio moj stav kojeg su oblikovale moje negativne misli.

Trebala sam “detoksikaciju iz Filipljana 4:8”. Zato sam se izvinula svom mužu i namerno se usredsredila na dobre stvari u svom životu. Nisam oterala tužne stvari svojim mislima. Samo sam prestala da se fokusiram na njih.

To čini detoksikacija iz Filipljanima 4:8: ona menja naš fokus. A kada poznajemo Hrista, uvek imamo divne stvari o kojima možemo i trebamo da razmišljamo. 
 
🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔

Razmotrite ove dodatne stihove iz Pisma.

Kada stvari postanu teške, setimo se da je “veliki oblak” hrišćana prevazišao teškoće ovog sveta i fokusirajmo se na Isusa, našeg pobedničkog Gospoda:

“Zato dakle i mi imajući oko sebe toliki oblak svedoka, da odbacimo svako breme i greh koji je za nas prionuo, i s trpljenjem da trčimo u bitku koja nam je određena, Gledajući na Načelnika vere i Svršitelja Isusa, koji mesto određene sebi radosti pretrpe krst, ne mareći za sramotu, i sede s desne strane prestola Božijeg. Pomislite, dakle, na Onog koji je takvo protivljenje protiv sebe od grešnika podneo, da ne oslabe duše vaše i da vam ne dotuži.” Jevrejima 12:1-3

Moramo zarobiti sve misli koje poriču radost koju imamo u Hristu: “I svaku visinu koja se podiže na poznanje Božije, i robimo svaki razum za pokornost Hristu,” 2.Korinćanima 10:5

Ne poričimo svoje probleme. Radost pronalazimo tako što svoje probleme iznosimo Gospodu i sa zahvalnošću se sećamo Njegove dobrote prema nama:

“Nego svagda idite za dobrim, i među sobom, prema svima. Radujte se svagda. Molite se Bogu bez prestanka. Na svačemu zahvaljujte; jer je ovo volja Božija u Hristu Isusu od vas.” 1.Solunjanima 5:16-18

Dva stiha ispred našeg stiha za detoksikaciju iz Filipljanima 4:8 nalazimo ovu zapovest koja je slična 1.Solunjanima 5:16-18:

“Gospod je blizu. Ne brinite se nizašta nego u svemu molitvom i moljenjem sa zahvaljivanjem da se javljaju Bogu iskanja vaša.” Filipljanima 4:6

-----------


Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i dva puta nedeljno ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment