Tuesday, October 15, 2024

Sa poštovanjem reći ne onima od autoriteta


U tekstu Ovo nam treba: pokorno srce, sam objasnila da mi odajemo poštovanje Bogu tako što dajemo čast onima za koje nam Bog kaže da im damo čast. U ovoj crtici bih volela da podelim praktičan način kako da pokažemo poštovanje roditeljima kada se ne slažemo sa njima.

Bila sam udata sa dvoje odrasle dece kada smo se privremeno preselili u moj rodni grad. Moj otac, penzionisani izvođač radova, je smatrao da treba da kupimo plac da bi nam pomogao da izgradimo tamo kuću. Kad god je to pomenuo, ja sam mu rekla da smo previše nesigurni u našu budućnost da bismo uradili nešto tako trajno. Ali je on nastavio to predlagati.

Onda, jednog dana dok sam se molila, osetila sam da mi je Gospod pokazao da se ne ponašam na častan način prema savetu svog oca. Tretirala sam ga kao da je to savet prijatelja, a Bog nas poziva na viši standard u našem odnosu prema roditeljima.

Zato sam otišla kod oca, izvinula se što nisam ozbiljno shvatila njegov savet i rekla mu da ćemo se moj muž i ja moliti za to.

Uzeli smo nedelju dana da se iskreno molimo u vezi ove teme i osetili da nas Gospod vodi da ne gradimo. Kada sam ovo objasnila svom ocu, mogu da kažem, da je cenio što smo sa poštovanjem rešavali ovu stvar. Konačno je bio u stanju da prihvati naš odgovor.

Poštovati osobu ne znači nužno i složiti se s njom, ali znači slušati i s poštovanjem se odnositi prema njenim savetima.

Ohrabrujem vas da razmislite o tome kako komunicirate sa svojim roditeljima. Pitajte Boga da li postoje načini na koji možete biti sa više poštovanja, zahvalnosti ili pažljiviji. Ponekad nije važno šta radimo, već kako to radimo.

💙 Više od 1 minuta za one koji žele više:

Iako se ovaj tekst specifično odnosi na roditelje, princip se može primeniti i na druge autoritete.

Molim vas da pogledate stihove u nastavku, koji podstiču poštovanje prema roditeljima, sećajući se da je naše poštovanje prema roditeljima zasnovano na našem poštovanju Božijih zakona a ne na njihovoj dostojnosti.

Izreke 1:8: “Slušaj, sine, nastavu oca svog, i ne ostavljaj nauke matere svoje.”

Izreke 23:22: “Slušaj oca, koji ti je dao život; ne preziri matere svoje, kad ostari!

3.Mojsijeva 19:32: “Pred sedom glavom ustani, i poštuj lice starčevo, i boj se Boga svog. Ja sam Gospod.”

1.Timoteju 5:1: “Starca ne karaj oštro, nego mu govori kao ocu...

1.Petrova 5:5: “Tako i vi mlađi, slušajte starešine. A svi budite jedan drugome ponizni, jer se Bog ponositima protivi, a poniznima daje blagodat.”

Filipljanima 2:3: “Ništa ne činite uz prkos ili za ispraznu slavu, nego u poniznosti neka jedan drugoga smatra većim od sebe!

I obratite pažnju na ovaj negativan opis onih koji smatraju da njihovi roditelji nisu vredni poštovanja:
Izreke 30:11-14: “Jao rodu, koji psuje oca svojega i ne blagosilja matere svoje! Jao rodu, koji misli da je čist, a od svoga blata nije opran! Jao rodu, koji nosi visoko glavu i trepavice svoje diže gore! Jao rodu, kojemu su zubi mačevi i kutnjaci noževi, da proždire siromahe sa zemlje i uboge između ljudi.”

Napomena: Odrasli, koje su kao decu roditelji fizički ili seksualno zlostavljali, moraju da traže biblijsko hrišćanski savet u vezi sa svojim odnosom sa roditeljima.

-----------


Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i dva puta nedeljno ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment