Tuesday, April 14, 2020

Slava je Božija a ne naša


Još neki stihovi koji su zloupotrebljeni od strane zagovornika samopoštovanja

Razmotrili smo Matej 22:36-40 od strane zagovornika samopoštovanja.

Pre nego što razmotrimo drugi specifičan stih, želim da spomenem da filozofija samopoštovanja vodi u opšte nerazumevanje Božije ljubavi.

Na primer: Rimljanima 5:8 kaže “Ali Bog pokazuje svoju ljubav k nama što Hristos još kad bejasmo grešnici umre za nas.” Mnogi hrišćani su neispravno pretpostavili da su na neki način vredni Njegove ljubavi.

Ohrabrujem vas da se vratite nazad na prethodnu crticu gde u potpunosti objašnjavam ovaj koncept ili pročitajte 1 minut dnevno čitanje Ko je vredanDa sumiram: Bog nas voli....ali mi nismo vredni te ljubavi--zato se ona zove milost--ona je nezaslužena.

I ovo me vodi do drugog specifičnog stiha koji se ponekada 
koristi kao potpora za filozofiju samopoštovanja:

Psalam 139:14: “Hvalim Te, što sam divno sazdan...”


Fokus Psalma 139 je Božije sveznanje i Njegova divna sposobnost stvaranja. Upotreba ovog stiha za ohrabrivanje visokog mišljenja o sebi bi zahtevalo presecanje ovog stiha na pola, njegovo vađenje iz konteksta i ignorisanje poruke psalma kao celine.

Čitaj stihove 13 i 14: “Jer si Ti stvorio šta je u meni, sastavio si me u utrobi matere moje. Hvalim Te, što sam divno sazdan. Divna su dela Tvoja, i duša moja to zna dobro.” 

Psalmista se ne hvali kako je on sam divan. On se hvali kako je divan Stvoritelj.

Zapravo, on ovaj psalam završava sa ovim poniznim rečima: “Okušaj me, Bože, i poznaj srce moje, ispitaj me, i poznaj pomisli moje. I vidi jesam li na zlom putu, i vodi me na put večni.” (stihovi 23-24On shvata svoje grešne namere i moli Boga da mu pomogne da ih prevaziđe.

Bog nas je stvorio da Njega volimo i obožavamo, a ne sami sebe. Ako pogledamo čudo ljudskog tela, uma i duše i za to dajemo zasluge sebi, onda nismo ništa bolji od graditelja Vavilonske kule.

Filozofija samopoštovanja je promenila naše razumevanje Boga i stanje čovečanstva. I mi moramo uspostaviti naše razmišljanje proučavajući i verujući Božiju Reč iznad svih filozofija.

------------

Original: The Glory is God's, Not Ours

Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica dnevne pobožnosti, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i uvek ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment