Sunday, July 10, 2022

Da li je potčinjavanje kulturna zapovest? Ne!


Dragi čitaoci, shvatam da ovo nije popularna tema, ali je veoma važna. Verujem da je naša sadašnja zbunjenost oko pitanja polne orijentacije počela kada smo prestali imati poverenje u Božiji dizajn braka između muškarca i žene. Kada odbacimo Božiji naum u jednoj oblasti, to uvek vodi do odbacivanja i u drugim oblastima. Čak i ako niste u braku, ova crtica vam može pomoći da razumete razliku između zapovesti koju određuje društvo i biblijskog principa. 

Neki tvrde da je podređivanje samo deo nekih kultura ali ne i biblijski princip.

Ako je u Bibliji nešto samo deo običaja kulture u datom vremenu, onda će to biti potpuno jasno iz celog konteksta, formulacije i vezanih stihova. Dobar primer je tekst Da li žena treba da nosi pokrivalo na glavi?

Biblija objašnjava nepromenljivi princip iza pokrivanja glave kao dela kulture: “Sami među sobom sudite je li lepo da se žena gologlava moli Bogu?” 1.Korinćanima 11:13

Običaji u društvu se menjaju; principi ne.

Ako bi se o pokoravanju govorilo samo u 1.Korinćanima 14:34-38 i 1.Korinćanima 11:1-16, onda bismo mogli pomisliti da je potčinjavanje samo deo neke kulture, jer ti odlomci govore o jednom problemu (ometanje na crkvenim sastancima) i običaju kulture tog vremena (pokrivanje glave).

Ali se podređivanje takođe razmatra, kao trajni biblijski princip, i u ovim odlomcima:

U stvari, 1.Timoteju 2:11-15 kaže da je princip potčinjavanja nastao u 1.Mojsijevoj prilikom stvaranja i pada u greh, a ne kao običaj u nekoj kulturi. A Efežanima 5:22-33 otklanja svaku moguću raspravu o tome da je to samo običaj, kada objašnjava da je potčinjavanje nešto po uzoru na Hrista i crkve.

Običaji u društvu se menjaju. Biblijski principi su nepromenljivi.

S ciljem da bolje razumete detalje u vezi biblijskog potčinjavanja, molim vas da pročitate ove tekstove:
Da li je pokornost bila Pavlova ideja? Ne!


💙 Više od 1-minuta za moje lično svedočanstvo 💙

Kao žena koja je više od 50 godina u braku sa istim muškarcem, mogu bez rezerve reći da sam zahvalna za Božiji naum.

Pored obuke “u okviru posla”, magistrirala sam na bogosloviji i temeljno sam proučila različite pristupe temi pokoravanja. Što je najvažnije, proučavala sam kontekst, tekstove na izvornom jeziku i stihove iz Biblije vezane za temu pokoravanja.

Po prirodi nisam pokorna osoba, a već sam bila u braku 4 godine kada sam postala hrišćanka. Kada sam pročitala jasno biblijsko učenje o pokornosti, verovala sam da Bog zna šta je najbolje za mene i moj brak. To je bilo 1974. i nikada nisam požalila zbog svoje odluke. Moj muž nije savršen vođa, a ja nisam savršeno pokorna žena. Ali smo videli lepotu Božijeg plana i verujemo da je to dodalo mudrost, ljubav i prijateljstvo u naš brak.

Otkrila sam da kada pokušam da uzurpiram ulogu mog muža, to me čini slabijom, a ne jačom.

-----------


Prevela: Natalija Gašparić

Ako ti se dopala ova crtica, registruj se na naš besplatni bilten na desnoj strani bloga, i dva puta nedeljno ćeš primati sveža jednominutna ohrabrenja na mail

No comments:

Post a Comment